Sponsoreret

Som iværksætter møder man mange problemer i starten af sit forretningseventyr. Et problem, som mange især møder, er målgruppen. Nogle iværksættere er startede, fordi de fik en fantastisk idé til noget, verden aldrig har set før. Problemet er bare, at de glemmer at spørge sig selv: Hvem står egentlig og mangler det her produkt?

 

For at skalere som virksomhed, er det vigtigt, at man ved, hvem man taler til. Det er især vigtigt, når man som virksomhed skal investere penge i annoncer og reklamer. Ellers ender man med at smide penge efter, noget der ikke virker.

 

Professionel hjælp

Der findes et hav af mennesker, man kan tage fat i, for at nå bredere ud. Der er marketingsbureau’er, folk der laver markedsanalyser og mange flere. Men der er også en helt anden vej, man kan gå, som de færreste desværre kender nok til.

 

Ved at arbejde sammen med et firma, der har ekspertise i produktdesign, får man som virksomhed en pakkeløsning. Hvis du lever af at producere produkter, kan et sådant firma hjælpe dig med at optimere dit sortiment – måske endda rydde ud i eksisterende produkter. Det gøres blandt andet ved at kigge grundigt på målgruppen.

 

Lavt budget

Mange iværksættere har dog lav til ingen kapital i de første par år, og her er de gratis alternativer værd at overveje. Man kan gennem Facebook, og andre sociale medier lave sin egen rundspørge. Folk er som regel villige til at hjælpe med at besvare spørgsmålene.

 

Alternativt kan du tage dine produkter med ud på en velbefærdet gågade, og lave en voxpop, som man kender fra journalistikkens verden. Her fanger du brugeren i et uvidende øjeblik, og svaret vil derfor komme mere intuitivt.

 

Det skyldes at sige, at professionel hjælp er en mere effektiv metode.